Radek Sárközi: Počet žáků na učitele je v ČR proti Rakousku skoro dvojnásobný
Ze statistik vyplývá, že počet žáků je v ČR nadprůměrný, a to i ve srovnání se Slovenskem (viz přiložená mapa). Abychom se v tomto parametru dostali na evropský průměr, bylo by nutné zaměstnat mnohem více učitelů než nyní.
zdroj: parlamentnilisty.cz, přidáno 2.9.2019 v 18:35, prečteno: 8x

nejlepší články ze dne: 02. 09. 2019

Související články

Radek Sárközi, prezident Titaniku a pilot slonů
Radek Sárközi má ve svém článku „Školský Titanic vyplouvá“ nepochybně pravdu: učitelé mají malé platy a všechna ta kouzla se zvyšováním o procenta, průměrnými mzdami a další cirkusovou matematikou jsou trapná a nedůstojná
zdroj: blog.idnes.cz, přidáno 6.9.2019 v 11:40, zobrazit podobné
Radek Sárközi: Práce třídního učitele si vyžádá dvacet hodin měsíčně navíc
Třídní učitelé by si mohli přilepšit o pár tisíc měsíčně, navrhují lidovci.
zdroj: parlamentnilisty.cz, přidáno 6.6.2018 v 20:35, zobrazit podobné
Radek Sárközi: Učitelé si polepšili pouze o tři procentní body
MŠMT zveřejnilo mzdové statistiky za rok 2018, učitelé si polepšili pouze o tři procentní body proti ostatním zaměstnancům v ČR
zdroj: parlamentnilisty.cz, přidáno 11.4.2019 v 16:35, zobrazit podobné
Radek Sárközi: Příplatek třídním učitelům sice vláda zvýšila, peníze ale neposkytla
Odpověď MŠMT na dotaz ohledně tzv. zvláštního příplatku pro třídní učitele
zdroj: parlamentnilisty.cz, přidáno 13.6.2018 v 13:35, zobrazit podobné
Nekvalifikovaní učitelé
Radek Sárközi, prezident zapsaného spolku Pedagogická komora, se na FB ptá, zdali by rodiče měli mít nárok na informaci, že jejich dítě učí nekvalifikovaný či neaprobovaný učitel.
zdroj: blog.idnes.cz, přidáno 12.6.2019 v 09:40, zobrazit podobné
Experiment na dětech, ohrožení kvality vzdělávání. Lidi z EDUinu bych poslal na rok učit. Prezident Pedagogické komory pálí ostrými
ROZHOVOR Experiment na dětech, ohrožení kvality vzdělávání žáků, pedagogické fakulty už nebudou zapotřebí – tak hodnotí prezident Pedagogické komory Radek Sárközi možné dopady vládní novely zákona o pedagogických pracovnících, která by umožnila učit i nepedagogům. Nedostatek učitelů na českých školách by Sárközi řešil zvýšením platů a zlepšením pracovních podmínek: například omezením administrativy a provedením změn v systému inkluze. Kvalifikovaní učitelé by se poté podle něj začali do škol vracet. K postupnému zhoršování situace ve školství dochází podle Sárköziho téměř třicet let. „Ta situace nenastala ze dne na den,“ dodává.
zdroj: parlamentnilisty.cz, přidáno 8.6.2019 v 14:35, zobrazit podobné
Radek Sárközi: Práce třídních učitelů je dlouhodobě podhodnocena
Poslanecká sněmovna projedná navýšení příplatků pro třídní učitele z 400 Kč měsíčně na minimálně 2500 Kč měsíčně
zdroj: parlamentnilisty.cz, přidáno 11.7.2018 v 12:35, zobrazit podobné
Školství vládní prioritou nikdy nebylo. Není jí ani za Babiše, říká předseda Pedagogické komory Sárközi
ROZHOVOR „Česká vláda sama od sebe platy ve školství nezvýší. Ani jinde ve světě politici platy ve školství nezvyšovali dobrovolně, většinou si o ně museli zaměstnanci škol hlasitě říci,“ říká v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz předseda spolku Pedagogická komora Radek Sárközi. Největší brzdou navyšování učitelských platů bylo podle Sárköziho v posledních letech „úzké propojení vedení školských odborů s ČSSD“. Vedení odborů podle něj „preferovalo dobré vztahy“ s bývalou ministryní školství Kateřinou Valachovou a dalšími ministry za ČSSD před zájmy řadových učitelů. „Čeští učitelé jsou placeni nejhůře v Evropě,“ dodává Sárközi. Pokud se situace nezmění a učitelé nedostanou od nového školního roku přidáno, plánuje spolek Pedagogická komora protestní akce.
zdroj: parlamentnilisty.cz, přidáno 15.4.2018 v 18:35, zobrazit podobné
Radek Sárközi: Nedokážu si představit, že lidé bez pedagogického vzdělání zvládnou kvalitně učit
Pedagogická komora protestuje proti navrženým změnám v zákoně o pedagogických pracovnících
zdroj: parlamentnilisty.cz, přidáno 1.2.2019 v 19:35, zobrazit podobné
MŠMT: Pětina učitelů zahajuje praxi bez uvádějícího učitele
Přibližně 80 % začínajících učitelů se může při zahájení praxe spolehnout na pomoc uvádějícího učitele. Začínající učitelé nejčastěji potřebují poradit s kázeňskými problémy (53,5 %), s vedením školní dokumentace (52,8 %) nebo s hodnocením žáků (40,1 %). Vyplývá to ze šetření, které organizoval tým projektu SYPO a které se uskutečnilo mezi začínajícími a uvádějícími učiteli a řediteli vybraných škol v květnu a červnu 2018. Do šetření se zapojili učitelé či ředitelé ze 727 škol.
zdroj: parlamentnilisty.cz, přidáno 24.3.2019 v 16:35, zobrazit podobné
TOPlist