Správa železnic: Vysokorychlostní trať na jižní Moravě se napojí do stávajícího koridoru u Rakvic

18.02.2023 8:41 | Tisková zpráva

Správa železnic vyhlásila další zakázku, související s přípravou sítě vysokorychlostních tratí (VRT). Projektanti navrhnou téměř 11 kilometrů dlouhé prodloužení připravované VRT na jižní Moravě v podrobnosti dokumentace pro územní rozhodnutí.

Správa železnic: Vysokorychlostní trať na jižní Moravě se napojí do stávajícího koridoru u Rakvic
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Nové napojení do stávajícího koridoru u Rakvic umožní plynulejší jízdu vlaků, oproti původnímu sjezdu u Šakvic bude také kapacitnější.

Anketa

Chystáte se ke koupi elektromobilu?

1%
97%
hlasovalo: 20114 lidí

Dosavadní projekční práce na VRT Jižní Morava mezi Brnem a Šakvicemi prokázaly, že způsob napojení do stávajícího koridoru, navržený studií proveditelnosti, bude pro budoucí provoz omezující. Šakvický sjezd měl být jednokolejný a vlaky by na něm musely jet sníženou rychlostí. Nové napojení u Rakvic bude mimoúrovňové, což projektantům umožňuje navržení dvoukolejné trati s rychlostí 230 km/h. Nebude tak docházet k čekání vlaků na protijedoucí spoj. Přesunutí sjezdu bylo doporučeno a také schváleno Centrální komisí Ministerstva dopravy.

VRT se tak do stávajícího koridoru nenapojí u Šakvic, ale až o několik kilometrů dále u Rakvic. Právě pro tento úsek vznikne detailní technický návrh pro potřeby územního řízení, který bude zpracován ve standardu BIM. Nová VRT bude do současné trati Brno – Břeclav ústit jižně od zastávky Rakvice. Mimoúrovňové napojení vytvoří u obce mírný oblouk, protože koridor se zde stáčí a sjezd tak bude vyžadovat méně prostoru, než kdyby byl projektován do přímého směru. Oblouk také sníží náklady na umělé stavby, jako například mosty, které díky němu mohou být kratší.

Vyhlášení zakázky na prodloužení připravovaného úseku VRT Jižní Morava neovlivní stávající harmonogram prací. Správa železnic přípravu obou dokumentací zkoordinuje tak, aby projekční práce probíhaly uceleně pro celý úsek Modřice – Rakvice. Dvoukolejná trať navržená na rychlost 320 km/h bude sloužit pouze osobní dopravě. První vlaky by na ni měly vyjet v roce 2030.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Dobrý den, pane Okamuro,

je SPD ochotná ke spolupráci, příp. k vytvoření koalice s KSČM pro parlamentní volby v příštím roce? Děkuji.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Stanice v Bubnech získává svoji podobu, vznikají i navazující estakády

7:02 Správa železnic: Stanice v Bubnech získává svoji podobu, vznikají i navazující estakády

Projekt modernizace trati mezi Prahou, letištěm a Kladnem úspěšně pokračuje, už rok a čtvrt prochází…