INZERCE

Stavební práce na trati začnou letos v létě. Foto: Infrabel/Linkedin

Vysokorychlostní trať z Bruselu do Francie projde modernizací. Projekt obnovy potrvá deset let

Nejstarší vysokorychlostní trať belgického správce železniční sítě Infrabel čeká rekonstrukce. První etapa modernizace tratě HSL1 z Bruselu do Francie začne od 12. do 30. srpna, Infrabel o tom informoval na sociální síti Linkendin. Obnova by měla trvat přibližně deset let. Trať byla otevřena v roce 1997 a hraje klíčovou roli v obchodním a turistickém spojení se zahraničím.

Po trase denně jezdí přibližně 100 vysokorychlostních vlaků, které dosahují až 300 kilometrů za hodinu. „Po všech těch letech se objevily známky zastarávání, a proto jsme vypracovali projekt obnovy,“ uvedl belgický Infrabel.

Belgický správce železniční sítě Infrabel investuje 310 milionů eur do renovace své nejstarší vysokorychlostní tratě. Foto: Infrabel/Linkedin

Podle serveru Railtech.com vyčíslil Infrabel cenu modernizace na 310 milionů eur. Plán obnovy schválila belgická vláda v prosinci 2022. „Díky vysokorychlostním tratím, které spojují Brusel s Paříží, Londýnem, Amsterdamem, Frankfurtem a Kolínem nad Rýnem se Belgie pevně umístila v srdci Evropy,“ uvedl belgický premiér Alexander De Croo.

Během modernizace by měla být linka každé léto po dobu dvou týdnů zcela přerušena. Datum zahájení stavebních prací bylo zvoleno záměrně, připadá na den po závěrečném ceremoniálu olympijských her v Paříži. 

Během prací, které budou probíhat nepřetržitě, budou vysokorychlostní vlaky na trase z Paříže a Londýna a naopak odkloněny po konvenční trati, zmínil server Railtech.com.

Vysokorychlostní železniční trať HSL 1 je dlouhá bezmála devadesát kilometrů s více než sedmdesáti kilometry vyhrazených vysokorychlostních úseků, spojuje Brusel s francouzskou vysokorychlostní tratí LGV Nord.

(teč)